Практичне навчання

Завдання на 10.11.22 

Конспекти готують: Мерзлікін М. , Бугай Г., Гільов Д., Калугін І., Дядченко Б. за такими завданнями:

1. Повторити техніку кидка м'яча  в кільце післі ловіння його з відскоку від підлоги.

2. Удосконалити техніку кидка  м'яча в кільце після ведення та подвійного кроку.).

3. Розвивати спритність та швидкість під час проведення естафет.

 

Завдання на 03.11.22

Уроки готують: Католікова І , Акимченко М., Віттіх В.,  Гулак В, Дядченко С.  за такими завданнями:

1. Повторити техніку  передачі м'яча однією рукою від плеча в русі.

2. Удосконалити техніку кидка  м'яча в кільце після ведення та подвійного кроку.

3. Провести навчальну гру.


Завдання на 27.10.22 

Конспекти готують: Мерзлікін М. - позакласне заняття, Бугай Г., Гільов Д., Калугін І., Дядченко Б. за такими завданнями:

1. Повторити різні способи пересуваня у нападі та захисті.

2. Навчити  кидків  м’яча у кошик однією рукою зверху з місця(хлопці), двома руками від грудей (дівчата).

3. Розвивати спритність під час проведення естафет.

 

Завдання на 20.10.22

Уроки готують: Католікова І - позакласне заняття, Акимченко М., Віттіх В.,  Гулак В, Дядченко С.  за такими завданнями:

1. Повторити ловіння та передачі м'яча однією рукою від плеча.

2. Навчити оптимального обирання місця для отримання передачі м'яча.

3. Провести навчальну гру.


Завдання на 13.10.22 

Конспекти готують: Дядченко Б. - позакласне заняття, Бугай Г., Гільов Д., Калугін І., Мерзлікін М. за такими завданнями:

1. Повторити передачі м'яча однією рукою.

2. Повторити техніку виконання кидків  м’яча у кошик однією рукою(хлопці), двома руками від грудей (дівчата).

3. Розвивати спритність під час проведення естафет.

 

Завдання на 06.10.22

Уроки готують: Дядченко С. - позакласне заняття, Акимченко М., Віттіх В.,  Гулак В, Католікова І. за такими завданнями:

1. Повторити удари по м'ячу ногою в русі.

2. Повторити ведення  м’яча.

3. Повторити маневрування на полі.

Завдання на 29.09.22 

Конспекти готують: Дядченко Б. - позакласне заняття, Бугай Г., Гільов Д., Калугін І., Мерзлікін М. за такими завданнями:

1. Повторити поєднання пересування з технікою володіння м’ячем.

2. Повторити техніку виконання ударів по м’ячу зовнішньою частиною підйому.

3. Повторити зупинки м’яча у русі.

 

Завдання на 22.09.22

Уроки готують: Гулак В. - позакласне заняття, Акимченко М., Віттіх В.,  Дядченко С., Католікова І. за такими завданнями:

1. Повторити техніку виконання ударів по м’ячу зовнішньою частиною підйому.

2. Повторити зупинки м’яча у русі.

3. Сприяти розвитку спритності та стрибучості під час проведення рухливих ігор.

 

Завдання на 15.09.22

Конспекти готують: Гільов Д. - позакласне заняття, Бугай Г., Дядченко Б., Калугін І., Мерзлікін М. за такими завданнями: 

1. Повторити техніку виконання низького старту та стартового розбігу під час бігу на короткі дистанції.

2. Повторити техніку виконання стрибка у довжину з розбігу способом "Зігнувши ноги".

3. Закріпити техніку виконання стартового розбігу засобами рухливих ігор.

 

Завдання на 08.09.22

Уроки готують: Віттіх В. - позакласне заняття, Акимченко М., Гулак В., Дядченко С., Католікова І. за такими завданнями:

1. Повторити техніку виконання старту та стартового розбігу під час бігу на середні дистанції.

2. Повторити техніку метання малого м’яча з місця.

3. Сприяти розвитку спритності та стрибучості під час проведення рухливих ігор.


01.09.22 готують уроки: Бугай Гарік - позакласне заняття, Гільов Д., Дядченко Б., Калугін І., Мерзлікін М. за такими завданнями:

1.Вчити техніки виконання низького старту.

2. Повторити техніку виконання стрибка у довжину з місця.

3.Сприяти розвитку стрибучості та координації рухів.

 

25.08.22 готують  уроки:  Акимченко Максим - позакласне заняття, Віттіх В., Гулак В.,Дядченко С., Католікова І. за такими завданнями:

1. Повторити техніку виконання спеціальних вправ бігуна.

2.Повторити виконання високого старту.

3. Сприяти розвитку спритності та швидкості засобами  рухливих ігор.


Зразок для підготовки позакласного заняття з фізичної культури

Позакласне заняття передбачає проведення змагань. 

Завдання позакласного заняття

1. Підвищити інтерес учнів до уроків фізичної культури.

2. Виховувати дружелюбність, взаємодопомогу, відповідальність за команду засобами естафет.

3. Сприяти розвитку швидкості, спритності, координації та точності рухів за допомогою естафет.

ПОЛОЖЕННЯ

про внутрішкільні змагання «Веселі старти»

1.     Мета і завдання

Змагання «Веселі старти» проводяться з метою виховання організованості, наполегливості, упевненості в своїх силах, бажання вести здоровий спосіб життя.

Основними завданнями змагань є:

-         зміцнення здоров’я, виховання у школярів стійкого інтересу до занять фізичною культурою;

-         виховання взаємодопомоги, відповідальності за команду та волю до перемоги.

2.     Керівництво змаганням

Внутрішкільні змагання «Веселі старти» проводять студенти-практиканти.

3.     Учасники змагань

У змагання беруть участь учні закріпленого за студентом-практикантом класу склад команди – 8 гравців, які віднесені до основної медичної групи.

4.     Час, місце і умови  проведення

Змагання проводяться у спортивному залі або на майданчику відповідно до графіка проведення. Команді, яка перемагає нараховують – 2 очка, за поразку -1.

5.     Суддівство змагань

Суддівство здійснюють студенти-практиканти.

6.     Визначення переможців

Переможці змагань визначаються за кількістю очок. Команда, яка набрала більшу кількість очок стає переможцем. Якщо 2 команди набрали одинакову кількість очок проводиться додаткова естафета.

7.     Нагородження переможців

Команди нагороджують дипломами та подарунками.

                                          ЗВЕДЕНИЙ ПРОТОКОЛ

«ВЕСЕЛИХ СТАРТІВ»

команди

Види змагань

Сума місць

Місце команди

І

ІІ

ІІІ

ІУ

У

УІ

УІІ

Гноми

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Сучасні вимоги до уроку фізичної культури в школі

Кожен урок фізичної культури повинен відповідати наступним вимогам: 

а) мати певні завдання – загальні, виконання яких має бути забезпечено в процесі всіх уроків або серії уроків, і приватні, що виконуються протягом одного взятого уроку; 

б) бути правильно методично побудованим; 

в) бути послідовним продовженням попередніх занять і в той же час мати свою цілісність і закінченість; одночасно з цим він повинен значною мірою передбачати завдання та зміст наступного чергового уроку; 

г) відповідати за своїм змістом, визначеним складом учнів щодо віку, статі, фізичного розвитку і фізичної підготовленості; 

д) бути цікавим для учнів, спонукати їх до активної діяльності; 

е) містити вправи та ігри, які сприяють різнобічному фізичному розвитку, зміцненню здоров’я, формуванню постави; 

ж) правильно поєднуватися з іншими уроками в розкладі навчального дня; 

з) носити виховує характер.

Структура уроку фізичної культури

Одним з найбільш важливих питань, повязаних з уроком фізичної культури, є питання про побудову уроку. Під структурою уроку розуміється орієнтовний план, яким можна користуватися як основою при складанні окремого уроку. Структура уроку допомагає вчителю в раціональному підборі вправ, найбільш правильне розташування матеріалу і визначенні можливого навантаження на уроці. Побудова уроку залежить від поставленої задачі, що визначається у відповідності з послідовним вивченням програмного матеріалу. Для виконання поставлених завдань підбирається відповідний навчальний матеріал,визначаються послідовність його вивчення і методичні прийоми навчання. 

Рішення будь-яких педагогічних завдань на уроці фізичної культури часто вимагає посиленої діяльності організму займаються. До цієї роботи організм повинен бути відповідним чином підготовлений. 

Після того як проведена необхідна організаційна підготовка учнів, слід приступити до вирішення основного завдання. Виконання основних педагогічних завдань найчастіше збігається з самим великим напруженням. 

Після спільного щодо великої напруги організму і, як правило, підвищеного емоційного стану учнів неприпустимий різкий перехід стану спокою. Тому в побудові уроку відбивається поступовий перехід до стану спокою та організоване завершення занять. Таким чином, в побудові кожного уроку розрізняються три частини, перша частина – організує, яка готує учнів до виконання найбільш важких завдань уроку, умовно називається ввідна, друга частина – спрямована на виконання основних завдань уроку, умовно називається основна, а третя, під час якої організовано завершується урок, умовно називається заключною. 

Поділ на частини є відносним. Кожен окремо взятий урок незалежно від його завдань з початку і до кінця повинен бути злитим, єдиним, і всі завдання і зміст уроку виконуються в тісному взаємозв’язку. 

Підготовча частина уроку.

Тривалість підготовчої частини уроку 10-12 хвилин. Вирішує такі завдання: початкова організація учнів, ознайомлення з задачами уроку, психологічний настрій на роботу, поступова функціональна підготовка організму до навантажень, утворення відповідного емоційного стану.

Отже, у підготовчій частині розв’язуються завдання, пов’язані із забезпеченням найкращих умов реалізації загальних завдань уроку через організаційні, психологічні, координаційні та функціональні впливи на учнів. Водночас вона має певне самостійне освітнє, оздоровче та виховне значення.

Традиційно урок розпочинається спільним шикуванням класу і рапортом чергового про готовність учнів до початку уроку. Процедура рапорту не обовязкова в роботі з учнями молодших класів. Але необхідно мати на увазі її виховне значення і категорично вимагати точного і безумовного виконання усіх поданих команд. Після привітання черговий стає на правий фланг. Це дає змогу більшості учнів протягом уроку двічі виконувати роль направляючого, що активізує діяльність учнів під час вивчення різноманітних способів шикувань і перешикувань, фігурного марширування. Прагнучи уникнути шаблону, вчитель урізноманітнює форми розміщення і переміщення, але все це, наголошуємо, не є самоціллю, а лише умовою, що сприяє досягненню мети навчання.

Останнім часом учителі частково або зовсім відмовляються від традиційного початку уроку. Заняття починаються з бесіди про завдання уроку, і після розминки кожен учень обирає собі роботу до смаку.

Обовязковим елементом організованого початку уроку є привітання. Воно повинно бути взаємно доброзичливим, спокійним, ввічливим, виховувати коректні взаємовідносини між учителем та учнями, забезпечувати успіх подальших спільних дій. Потім учитель повідомляє завдання уроку.

Найбільш специфічним елементом підготовчої частини є виконання різноманітних фізичних вправ. Увесь комплекс фізичних вправ, що виконуються у підготовчій частині для розв’язання завдань у практиці називають розминкою.

Про ефективність загальної розминки в практиці судять за самопочуттям і низкою об’єктивних показників, викликаних нею, а саме: збільшення амплітуди, швидкості і темпу виконуваних вправ, потовиділення, частоти дихання і серцевих скорочень.

Найбільш розгорнута і деталізована в обох своїх розділах розминка необхідна тоді, коли в основній частині уроку передбачаються координаційне складні, високоінтенсивні рухові дії, що висувають специфічні вимоги до організму.

Починаючи з 5-6 класу, доцільно передбачити вільні хвилини для індивідуальної розминки, під час якої учні виконують рекомендовані вчителем і підібрані самостійно вправи, що сприяють кращій підготовці до розв’язання наступних завдань. Протягом уроку такі індивідуальні вправи за потреби можуть повторюватись учнями.

Засобами підготовчої частини уроку є шикування і перешикування; різноманітні способи ходьби (звичайним, м’яким, гострим кроком, перекатом із п’ятки на пальці тощо); бігу, стрибків і підскоків; подолання перешкод; вправи на увагу; загальнорозвиваючі вправи без предметів, із предметами і на приладах (стінка, лава), у русі та на місці, в парах; танцювальні вправи. Головними засобами спеціальної розминки є підготовчі та підвідні вправи, у процесі виконання яких відпрацьовується координаційні та інші суттєві особливості наступних основних дій (на точність рухів, швидкість реакції тощо). Тому вибір засобів спеціальної розминки більш обмежений, ніж у загальній розминці. Бажано, щоби підібрані для розминки вправи за найменших затрат часу забезпечували одночасне розв’язання декількох завдань.

Основна частина уроку.

Триває 25-30 хвилин. ЇЇ завдання – дати учням знання, вміння, навички з фізичної культури за шкільною програмою і сприяти розвитку рухових якостей. При цьому застосовують вправи з усіх розділів програми: спочатку іде вивчення нових вправ, а потім повторення і закріплення техніки вивчених раніше вправ. Учням дають 3-4 вправи, з яких 1-2 рухливі ігри, що проводяться наприкінці основної частини. Розвиток рухових якостей таких як сила і витривалість планується проводити в кінці. Перевірка знань, вмінь і навичок учнів відбувається також в основній частині уроку.

Заключна частина уроку.

У заключній частині уроку, яка триває 3-5 хвилин, поступово зменшується фізичне навантаження і організм дітей приводиться у відносно спокійний стан. Підводяться підсумки уроку, даються домашні завдання. Засобами заключної частини уроку є ходьба з різними положеннями рук, повільний біг, танцювальні кроки, вправи на увагу, спокійні ігри, ритмічні глибокі дихальні вправи.

Час, відведений на різні частини уроку може змінюватись. Це буде залежати від виду уроку, типу уроку, віку дітей, місця проведення занять. Вид уроку визначається видами фізичних вправ: урок легкої атлетики, гімнастики, спортивних ігор, комбіновані.

За вирішенням освітніх завдань уроки поділяються на типи: вступні уроки, уроки вивчення техніки фізичних вправ, уроки повторення і закріплення техніки, контрольні, змішані – у яких у різних співвідношеннях вирішується декілька задач. Для фізичного виховання школярів найбільш характерним є комплексні уроки. Вони створюють фундамент фізичного розвитку, спрямовані на всебічну загальну підготовку до будь-якої рухової діяльності, відрізняються різноманітністю змісту та складністю методичного забезпечення. 

Немає коментарів:

Дописати коментар

  День Землі - це спеціальний час, який призначений, щоб привернути увагу всіх людей до усвідомлення планети Земля як їхнього спільного дому...